Sunday, August 19, 2007

POKOK YAHUDI




T
OLONG LA AMBIL PERHATIAN SEMUA UMAT ISLAM!!
Hanya menyampaikan.....kalau sapa 2 yang nampak pokok Gharqad ada ditanam di Malaysia nie....harap2 dapt panggil majlis suroh tebang ok....Nama lain African boxthorn.Hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperangdengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat)..."hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperangdengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila merekabersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".dengan masa yang agak singkat, beliau menceritakan akan gementarnya puak2 yahudi tentang kebenaran hadith ini, maka dengan rancaknya mereka sekian lama mencari tapak untuk menanam pokok-pokok gharqad ini, dan kini telah ditanam secara meluas di tanah palestin. Betapa gilanya orang yahudi ini, yang menentang orang islam, tetapi dalam masa yang sama mempercayai kesahihan hadith ini.Ialah halaman kerajaan yahudi ini sendiri di israel .halaman ini ialah Jewish National Fund.http://www.jnf.org/dari maklumat yang ada di halaman itu, yahudi ini ada satu dana kebangsaan yahudi yang khas untuk penanaman pokok!!! bayangkan, satu dana kebangsaan khas untuk tujuan tersebut di samping TUJUAN UTAMAnya adalah mencari tanah untuk puak2 yahudi ini tinggal. JNF ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek2 lain. Wallahualam la pokok apa yg ditanam sebanyak 220 juta itu. Tetapi jika benar, pokok gharqab ini yang ditanam mereka, maka sahlah yahudi ini sememangnya mengakui kebenaran Islam tetapi tetap menentang Islam."

4 comments:

Ikhwan SZ said...

Salaam. Pokok Gharqad bukanlah pokok Yahudi. Cuma org Yahudi memahami Hadith tidaklah sama sebagaimana ulama-ulama Hadith yg mempelajari Hadith dan menyelami Hadith hingga ke dasarnya. Natijahnya daptlah difahami bahawa ada sesuatu yang tersembunyi dari Hadith tersebut kerana Nabi diam di penghujung sabdanya. Namun wajahnya menggambarkan perlunya merahsiakan sesuatu dari pengetahuan umum biarpun kepada org Islam sendiri. Mujur ada sahabat yg ditakdirkan Allah dapat melihat perubahan wajah Nabi. Namun kerana hormatnya dan cintanya pada nabi beliau tidak sanggup bertanya pada nabi akan sesuatu yg cuba dirahsiakan itu. Namun akhirnya berkat cinta dan kasihnya pada nabi itulah maka suatu hari Allah merezkikan dia dengan bertemu nabi di dalam mimpinya. Dan di dalam mimpi itulah Nabi memberitahu akan kesudahan Hadith tentang pokok gharqad itu. Gharqad itulah pokok yang akan sama-sama menjahanamkan bangsa Yahudi.

Logiknya, adakah Allah boleh ditipu oleh manusia yang bernama Yahudi dengan membiarkan Yahudi menanam pokok gharqad sebanyak-banyaknya tanpa halangan JIKA BENAR POKOK ITU AKAN MELINDUNGI YAHUDI? Hakikat yang kita tidak pernah tahu adalah, pokok itulah nantinya yang akan membantu memusnahkan bangsa Yahudi sedangkan batu-batu hanya diizinkan Tuhan untuk berkata-kata sahaja. Jelaslah, Allah sengaja membiarkan Yahudi menanam pokok gharqad semahunya hanya untuk memudahkan dan memenangkan agama Allah.

Oleh itu JANGAN DITEBANG POKOK GHARQAD INI. Lagipun, adakah pokok ini pernah tumbuh di bumi Malaysia??

Puan Intan Syamsuri said...

Assalamualaikum.....
AUZUBILLAH HI MINAS SYAITAN NIRRAJIM...
"Dan orang-orang yang apabila di beri peringatan dengan ayat-ayat Tuhan mereka,mereka tidak bersikap sebagai orang-orang yang tuli dan buta" Al-Furqan..Ayat 73)
SadaKallah Hul'Azim..

firuz said...

saudara ikhwan sz, boleh saya dapatkan sumber tuan berkenaan rahsia hadis tersebut dan siapakah nama sahabatnya..adakah ia bersumber quran atau hadis.. terima kasih.

@deq He said...

Betul tu saya bersetuju dengan firuz..bolehkah saya dapatkan sumber rujukan tuan tentang mimpi sahabat dari mana kesahihannya....?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...